Veelgestelde vragen - Corona (bruidsmode)

Ik heb een product besteld en de levertijd loopt uit vanwege corona. Wat nu?

Dit komt inderdaad momenteel vaak voor. Ten eerste komen veel producten (of onderdelen daarvoor) uit landen waar de overheid maatregelen heeft genomen om corona te bestrijden. Er zijn productielocaties gesloten en/of vervoersbeperkingen of -verboden ingesteld. Ten tweede is het in de woonbranche erg druk, waardoor de planning van bezorgingen uit kan lopen. Dat betekent dat de levering van jouw product of dienst misschien later wordt dan vooraf was afgesproken.

Onze deelnemers adviseren wij om de klanten goed te informeren over eventueel uitstel van leveren. Daarnaast vragen wij hen om reële levertijden te melden bij het sluiten van de koop, met eventuele leverproblemen in gedachten.

Sommige kopers vragen hun aanbetaling terug omdat ze niet langer willen wachten en elders het product willen aanschaffen. Bedenk dat andere ondernemers dezelfde problemen kunnen hebben (of krijgen) en misschien ook hun normale levertijden niet kunnen aanhouden en daar begint de levertijd ook weer opnieuw. Het is dus de vraag of ontbinding van de koop het probleem van lang wachten op jouw bestelling oplost. Wij adviseren dan ook om de ondernemer de tijd te geven in deze ongewone tijden, ook al is de levertermijn en de extra termijn die in de CBW-erkend-voorwaarden staat inmiddels verlopen.

Wij begrijpen dat uitstel van levering vervelend voor je is en rekenen op jouw geduld en begrip in deze.

Ik heb een klacht en kan geen contact met de ondernemer krijgen. Wat moet ik doen?

Sommige winkels draaien met minder personeel (i.v.m. ziekte of tijdelijke WW) of de winkel is tijdelijk gesloten of beperkt geopend. Dat kan betekenen dat je misschien moeilijker in contact kunt komen met de ondernemer. 

Als je op dit moment geen contact met de ondernemer kunt krijgen, dan adviseren we je even af te wachten totdat de situatie rondom het coronavirus weer enigszins is genormaliseerd. Daarna kun je weer contact zoeken om een oplossing voor jouw klacht te bespreken. 

Mocht je een klacht hebben die echt niet kan wachten op een oplossing (denk aan lekkage), dan kunnen wij proberen op een andere manier contact met de ondernemer te krijgen. Je kunt dit aan ons vragen door middel van het contactformulier. Wellicht lukt het ons dan wel om jou met de ondernemer in contact te brengen.

Na het versoepelen of afschaffen van de coronamaatregelen zal de normale klachtafhandeling zeker weer op gang komen. In de tussentijds vertrouwen wij erop dat je de ondernemer wat respijt wilt geven in deze bijzondere omstandigheden. 

Ik heb een klacht maar de ondernemer kan mij nu niet helpen. Wat kan ik eisen?

Het kan voorkomen dat ondernemers jouw klacht op dit moment nog niet kan behandelen of oplossen. Dat kan bijvoorbeeld zijn vanwege minder inzetbaar personeel of langere levertijden van onderdelen die bij leveranciers vandaan moeten komen, die momenteel gesloten zijn. 

Wij adviseren hierover in contact te blijven met de ondernemer en even af te wachten totdat de coronamaatregelen versoepeld of afgeschaft worden. Jij hebt recht op een goede klachtafhandeling en wij vertrouwen erop dat daarna jouw klacht alsnog wordt behandeld. 

Het zijn bijzondere omstandigheden en jouw geduld en begrip wordt door onze deelnemers enorm op prijs gesteld. 

Staat jouw vraag er niet bij? Stel hem ons via het contactformulier