Winkel reageert niet meer/is vertrokken of opgeheven, maar is niet failliet

En je hebt een klacht

Meld deze situatie bij SG CBW, er kan dan onderzoek gedaan worden naar de status van het bedrijf. Wij adviseren je een aangetekende brief aan het adres van de winkel te sturen, met een kopie van de brief per gewone post. Als de ondernemer niet reageert binnen de door jou gestelde (redelijke) termijn, dan kun je overwegen een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Wonen. Zie daarvoor het kopje ‘de winkel bestaat nog’

Echter, wanneer het bedrijf feitelijk niet meer actief is, dan zal de Geschillencommissie de klacht niet meer in behandeling nemen, omdat er geen wederpartij meer is. 

En je hebt aanbetaald maar er is nog niet geleverd

Op dit moment is de aanbetalingsregeling nog niet van toepassing. Meld jouw situatie bij SG CBW, die kan onderzoek doen naar de status van het bedrijf. Doorgaans volgt in dit soort situaties wel een faillissement, dus houd de berichtgeving op deze site in de gaten. Ondertussen kun je een aangetekende brief sturen en/of een e-mail sturen en het bedrijf sommeren om te leveren binnen een redelijke termijn. Als de levertijden zijn verstreken, dan kun je ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van jouw aanbetaling eisen. Zie artikel 6 van de CBW-erkend-voorwaarden.