Veelgestelde vragen - Overige vragen (wonen)
Nee, de regeling is alleen voor particuliere afnemers (consumenten) bedoeld.
Veel voorkomende situaties zijn geregeld in de CBW-erkend-voorwaarden voor Woonwinkels. Raadpleeg die als je vragen hebt over bijvoorbeeld levertijd of annuleringen. SG CBW geeft geen advies aan consumenten, omdat zij de kwesties of producten niet kan beoordelen. Het enige dat zij kan adviseren is met de ondernemer in contact treden om er samen uit te komen.
Wanneer je een rechtsbijstandverzekering hebt of als je lid bent van een consumentenorganisatie kun je daar terecht met vragen over je rechtspositie. Je kunt ook contact opnemen met het Juridisch Loket.
- Onderstaande sticker op de winkelruit met het actuele jaartal
- Een vermelding van het CBW-erkend logo op de site van de winkel
- De stickers worden eenmaal per jaar uitgereikt aan de deelnemers. Uiteraard kan de situatie gedurende het jaar veranderen, bijvoorbeeld als een winkel wordt overgenomen door iemand anders of als er een bedrijfsbeƫindiging is. Vind direct de actuele situatie van CBW-erkende winkels.

Zegt de winkel waar jij je aankoop hebt gedaan lid te zijn van CBW-erkend en achteraf blijkt dit niet zo te zijn? Dan is er sprake van een oneerlijke handelspraktijk volgens de Wet oneerlijke handelspraktijken. Naar onze mening kun je dan de overeenkomst vernietigen, omdat je de overeenkomst waarschijnlijk niet had gesloten zonder de oneerlijke handelspraktijk. Vraag juridisch advies voor de mogelijkheden.
Wij horen graag van je dat je hier mee te maken hebt, zodat we er wat mee kunne doen. Meld dit misbruik via ons contactformulier en kies voor het onderwerp 'Ik kan de winkel niet vinden in het zoeksysteem'. Wij spreken de betreffende ondernemer hierop aan en verzoeken om per direct met het misbruik van CBW-erkend te stoppen.
Via 'Zoek een winkel' kan je snel zien of een winkel daadwerkelijk CBW-erkend is.